Polini Motori oficjalnie prezentuje nowy THOR 260, kompaktowy i wydajny silnik o bogatym momencie obrotowym, zaprojektowany tak, aby zaspokoić potrzeby zastosowań „przygodowych”, nie rezygnując ze sportowej duszy.
Nowy silnik został zaprojektowany i opracowany tak, aby zapewnić użyteczność i wszechstronność użytkowania w celu zapewnienia większej niezawodności i zmniejszenia kosztów obsługi.
Polini Thor 260 został pomyślany jako idealny silnik do lotów długodystansowych i jest prawdziwym silnikiem „GT”, który łączy w sobie wysokie osiągi z płynną pracą, zapewniając wszechstronność, która pokazuje to, co najlepsze.
Płynność i regularność są niezbędne, aby cieszyć się lotami na długich dystansach. Polini Thor 260 jest chłodzony cieczą i został zaprojektowany tak, aby zapewniać płynną, regularną i progresywną moc wyjściową oraz komfort lotu, który został zwiększony dzięki redukcji wibracji przez wałek wyrównoważający.
Bezpieczeństwo lotów i dbałość o zużycie paliwa
Polini Thor 260 narodził się z chęci wyprodukowania zrównoważonego silnika „cruise” odpowiadającego zapotrzebowaniu rynku na większą niezawodność i niskie zużycie paliwa. Nowy silnik Polini Thor 260, ważący 21 kg (wraz z chłodnicą), zapewnia doskonały kompromis pomiędzy stabilnością i mocą. Dzięki mocy 36 KM przy 8000 obr./min silnik Polini Thor 260 może zapewnić ciąg 105 kg przy śmigle o średnicy 160 cm.
Zużycie wynosi zaledwie 3,5 litra/h przy 4500 obr./min. co odpowiada około 30 kg ciągu statycznego, wartość średnia dla lotu poziomego.
System chłodzenia
Chłodzenie silnika Polini Thor 260 zapewnia kompaktowa chłodnica, która zapewnia mniejszą wagę podczas startu i lepszą aerodynamikę lotu.
System mocowania
Polini Motori podjęła decyzję o utrzymaniu tego samego systemu mocowania we wszystkich swoich silnikach Thor. Producenci mogą w ten sposób wyprodukować ramę do montażu całego asortymentu, znacznie zmniejszając zarówno koszty produkcji, jak i czas dostawy. Punkt na korzyść pilotów, którzy mogą zmienić model Thora bez wymiany ramy.
Cechy użytkowe
Silnik Polini Thor 260 wyposażony jest w rozrusznik elektryczny wraz z ręcznym „rozrusznikiem Flash”.
Świetny kompromis pomiędzy niezawodnością a mocą zapewnia silnikowi Thor 260 maksymalną wszechstronność i można go zamontować na jednomiejscowym lub dwumiejscowym wózku trójkołowym oraz na wózku typu delta.
Nowy THOR 260 jest dostępny z dwoma różnymi redukcjami przełożeń:
2,8 (zalecane dla śmigieł do 140 cm)
3,2 (dla śmigieł dłuższych niż 140 cm)
Dane techniczne
*Wartości zostały zmierzone na poziomie morza w atmosferze standardowej. Wartości ciągu i zużycia mogą się różnić w zależności od temperatury i gęstości powietrza.